Lasse Schmidt og Simpsons

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Lasse Schmidt og Simpsons

Indlæg by silvercity on 24/10/2010, 15:04

Har lige en søvndrukken søndag set Simpsons på Tv3+, som var oversat af Lasse Schmidt. Måske er det at oversætte Simpsons ikke det største "job" at få som oversætter, så han har slækket på kvaliteten, men hold fast der var nogle store, sære fejl - og det i blot det halve afsnit jeg så, hvor jeg mest havde opmærksomheden rettet på oversættelsen dvs. ca. 10 min.

Som sagt var det en søvndrukken søndag, så on the top of my head husker jeg kun to:

1. Lisa og familien er i Washington, fordi hun har vundet en essay-konkurrence og nu skal konkurrere mod andre børneskribenter fra hele landet. Til selve showet er der en entertainer, der synger en sang om USAs underskud på betalingsbalancen, hvor han forlader scenen med et (logisk nok) "Thank you". Der stod så "Rend mig" (!?)

2. Vinderen af essaykonkurrencen får overrakt præmien, en kæmpecheck, af værten og siger "Thank you for this novelty check", som er oversat med "Tak for denne Matadorcheck". What? Sær oversættelse.

Og det var som sagt, hvad jeg kun lige opfattede på 10 min. Vil helt sikkert holde øje med det fremover, for jeg har tidligere bemærket gigantiske fejl på tv3(+), men har ikke bidt mærke i, hvem oversætteren var. Det gør jeg nu.

silvercity

Antal indlæg : 2
Registration date : 24/10/10

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Lasse Schmidt og Simpsons

Indlæg by BjørnL on 25/10/2010, 16:27

Er "matadorcheck" ikke en ret OK oversættelse? (analogi til "matadorpenge").
"falsk check" er misvisende, men "fup-check" kunne også gå an.

BjørnL

Antal indlæg : 3
Registration date : 28/11/08

Vis brugerens profil

Indlæg by silvercity on 26/10/2010, 22:50

Njo, men kan ikke helt se, hvad en sådan kæmpecheck har med Matador at gøre.

Den er svær, og jeg har ikke bedre forslag (bare præmiecheck måske?), men synes nu matadorcheck var lidt forvirrende - på mig i hvert fald Smile

silvercity

Antal indlæg : 2
Registration date : 24/10/10

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen