Spansk kan være svært

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Spansk kan være svært

Indlæg by Ace on 22/10/2009, 10:56

Helle Schou Kristiansen fra SDI havde ikke sin bedste dag i "Desperate Housewives" på TV2 den 21/10.
Der var et par mindre fejl, som jeg ikke lige fik noteret, men der var også en sjov en:

En sur kontoransat skælder ud på en latinamerikansk rengøringsdame, som hun tror, har taget sine børn med på arbejde. Hun siger: "Office? Si! Day care? No!" Teksteren fangede så ikke lige, at der blev talt spansk, og oversatte det til det lidt meningsløse "Kontor C, ikke børnehave."

Ja ja, det kan jo ske

Ace
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Ja, spansk er en svær en ...

Indlæg by hellesk on 30/10/2009, 19:09

Næ, jeg havde ikke min bedste dag den dag. Den med si var godt nok en dum tanketorsk.
Derudover var der et par korrekturfejl, som korrekturen alt andet lige burde have opdaget,
og så havde jeg regnet six weeks om til halvanden uge i stedet for halvanden måned. Endnu en torsk til samlingen.

Når det så er sagt, er det da meget godt gået, at jeg ud af snart 110 afsnit kun har modtaget denne ene klage
og flere rosende mails for min gode måde at omsætte den amerikanske husmorjargon til godt desperat forstadsdansk.

Jeg lover at have spanskordbogen liggende ved siden af mig fremover

hellesk
Gæst

Re: Spansk kan være svært

Indlæg by Filip on 17/8/2010, 22:35

Jeg synes bestemt at underteksterne til Desperate Housewives er af meget, meget høj kvalitet - og ikke alle episoder er lige nemme at oversætte. Er det i øvrigt de samme tekster der bliver anvendt på de udgivne dvd'er (som jeg ikke har købt)?

Filip

Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

Vis brugerens profil

Indlæg by Vigan on 20/9/2011, 09:13

Jeg vil også gerne rose Helles tekster. Og på nuværende tidspunkt har Filip sikkert konstateret, at det ikke er dem, der bliver brugt på dvd'erne. Hvilket ofte har undret mig: Er det virkelig så meget billigere at få produceret dårlige tekster fra bunden(!) end at købe de allerede færdige kvalitetstekster?
Vigan

Antal indlæg : 8
Registration date : 28/03/08

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen