Find fem fejl

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Find fem fejl

Indlæg by Per Fid on 27/12/2007, 23:24

Per Fid
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Find fem fejl

Indlæg by Niels Søndergaard on 28/12/2007, 00:04

Hæ. Pinligt.

Jeg har fundet fem - alene på forsiden:
1) Tekstforfatning > tekstforfattelse
2) Der mangler komma efter "Outsourcing Inc."
3) Velkommen > velkomne
4) åbne overfor > åbne over for
5) indenfor skriftligt arbejde > inden for skriftligt arbejde

Der er et par stykker til omkring tegnsætningen, men de er minimale.
Niels Søndergaard

Antal indlæg : 99
Registration date : 27/12/07

Vis brugerens profil

Indlæg by Filip on 17/8/2010, 22:45

Langt værre end ovennævnte fejl (hvor jeg dog ikke kan finde belæg for at punkt 1 skulle holde stik) er det vel at de skriver onlinemarkedsføring i to ord, mangler en bindestreg i SEO-artikler (aner ikke hvad det er). Direkte sjovt er det når de skriver "vores korrekturlæser" - de har altså kun en Very Happy

Filip

Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

Vis brugerens profil

Seksuel omgang med fluer?

Indlæg by BjørnL on 23/8/2010, 11:07

Filip skrev:Langt værre end ovennævnte fejl (hvor jeg dog ikke kan finde belæg for at punkt 1 skulle holde stik) er det vel at de skriver onlinemarkedsføring i to ord, mangler en bindestreg i SEO-artikler (aner ikke hvad det er). Direkte sjovt er det når de skriver "vores korrekturlæser" - de har altså kun en Very Happy

Jamen, altså! Er det så slemt at dele det ret klodsede ord onlinemarkedsføring? Når det endda er flikket sammen af to forskellige sprog! Og "vores korrekturlæser" er vel ret naturligt, når man beskriver et fremtidigt kundeforhold. Mon ikke de fleste opgaver kan klare sig med én korrekturlæser ad gangen? (Andetsteds på sitet oplyses, at de har tilknyttet over 100 korrekturlæsere.)

Niels: Mener du virkelig, at det er forkert at skrive "Velkommen til vores nye hjemmeside"? Man henvender sig vel kun til en læser ad gangen.

Jeg mener helt overordnet, at inWrites hjemmeside er ret professionel og velskrevet. Og jeg har absolut ingen arbejdsmæssig eller privat relation til firmaet!

Med venlig hilsen
Bjørn Lindstrøm

BjørnL

Antal indlæg : 3
Registration date : 28/11/08

Vis brugerens profil

Indlæg by Filip on 23/8/2010, 11:40

BjørnL skrev:
Jamen, altså! Er det så slemt at dele det ret klodsede ord onlinemarkedsføring? Når det endda er flikket sammen af to forskellige sprog!

Ja, det er ret slemt hvis man benytter reglerne i Retskrivningsorbogen, og da både online og markedsføring er optaget som opslagsord, er der ingen tvivl:

§ 18. Skrivemåden afhængig af udtalen
Om en ordforbindelse skal skrives i ét eller to (eller flere) ord, afhænger som hovedregel af hvordan forbindelsen udtales.

(1) I ÉT ORD
Hvis en ordforbindelse udtales med hovedtryk (stærkt tryk) på det første led og bitryk (svagere tryk) på det andet, skrives forbindelsen i ét ord:

havestol, hvidtøl, kæmpehøj, landevej, medbestemmelse, senildement, statsansat, sursød, systemanalyse, teaterforestilling, underskrive.
Det gælder også forbindelser af ord der i sig selv består af ordforbindelser:

ansvarsforsikringspolice, bevillingsansøgning, fodgængerovergang, fædrelandskærlig, øretæveindbydende, tjenestemandsansat, langtidsplanlægge.

Filip

Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen