En sød én - leveret af TitleVision

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

En sød én - leveret af TitleVision

Indlæg by Waya on 21/3/2008, 02:15

Hej -

Denne er fra serien "Sleeper Cell", fra 3. afsnit, sendt på TV2 natten til 13/3. Jeg syntes den var rigtig sød, og da resten af serien er storartet oversat, ville jeg give oversætter besked - hvilket er grunden til at jeg er havnet her.

Strengt taget kan det diskuteres om det er en fejloversættelse - meeen, det føler jeg mig nu nok ret sikker på.

Situationen er, at vores celle af terrorister sidder i en bil og diskutere det dekadente legetøj vesten har at byde på, såsom Lego & G.I. Joe. Vor helt siger så i oversættelsen (efter hukommelsen): "Ja, jeg går ud fra du legede med AK-47 og rollespil...?"

Den amerikanske original lød (stadig efter hukommelsen): "Yeah, I guess you were playing with AK-47s and RPGs...?"

Igen, jeg ved det ikke - det kan da godt være det er Role Playing Games, der tænkes på. Mere sandsynligt udfra sammenhængen er nu nok, at der tænkes på Rocket Propelled Grenades.

Men som RPG'er er det da rart, at vi huskes! Og så synes jeg det er sådan et sødt billede man får, af en gruppe unge mujahedin in spe, der sætter sig i rundkreds med deres Kalashnikov ved siden af sig i en lejr i nærheden af Tora Bora, for at få en god session D&D med Osama-drengen som dungeon master. Very Happy

Waya

Antal indlæg : 5
Registration date : 21/03/08

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen